Als je schade aan je voertuig vaststelt, volg je deze stappen:
Vul eerst samen met de huurder het innameformulier in en onderteken deze, houd vervolgens de waarborg bij indien deze door jou wordt beheerd.
Laat een offerte opmaken, breng de huurder op de hoogte en met zijn akkoord kan je de nodige herstellingen betalen met de ingehouden waarborg of stuur de offerte door naar ons team indien de waarborg wordt beheerd door Yescapa.
Indien het bedrag van de herstelling hoger is dan de franchise, zal de verzekering dit dossier voor haar rekening nemen (behalve de uitsluitingen in de algemene voorwaarden van de verzekering). Indien nodig zal een onafhankelijke expert worden aangesteld en zal de verzekering de herstellingen vergoeden, na aftrek van de franchise. Als de huurder verantwoordelijk is voor de schade, zal de franchise door de huurder worden betaald via de ingehouden waarborg of via automatische incasso.
Indien het bedrag van de herstelling lager is dan de franchise, zal de verzekering dit dossier niet ten laste nemen. De huurder zal het totale bedrag van de herstellingen moeten betalen, hetzij door het bedrag rechtstreeks te betalen aan de eigenaar via overschrijving, hetzij via de waarborg.
Indien bijkomende schade wordt vastgesteld na het invullen van het innameformulier en bijgevolg niet werd genoteerd, raden wij je aan contact op te nemen met de huurder om hem de schade uit te leggen en deze schade toe te voegen aan de 2 exemplaren van het huurcontract en deze door de huurder te laten ondertekenen.
We delen mee dat Yescapa alleen kan ingrijpen indien de verantwoordelijkheid van de huurders in het geding is en dit op het innameformulier is vermeld.