Helpcentrum - Eigenaar

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Wat is de waarborg?

 

 

De waarborg kan worden gebruikt voor het herstellen van schade die tijdens de huur werd veroorzaakt of voor elke contractbreuk (overschrijding van het aantal kilometers, ontbrekende brandstof, vertraging, ...). De waarborg kan bijgevolg worden gebruikt om de franchise van de verzekering te dekken.

Als er tijdens de huur schade aan je voertuig wordt veroorzaakt, kan de waarborg worden gebruikt om de reparatiekosten te dekken. De instellingen van de waarborg worden beheerd in het tabblad "Voorkeuren" van je advertentie.

 


Wanneer moet ik de waarborg teruggeven?

Zonder de aanwezigheid van geconstateerde schade na het invullen van het innameformulier bij terugkeer, moet de waarborg aan het einde van de huurperiode volledig worden terugbetaald indien deze beheerd wordt door de eigenaar.

Als er schade is vastgesteld en is gemeld op het innameformulier, dat door de huurder en jezelf moet worden ondertekend, moet je de borgsom bijhouden en de schade aangeven via het schadeaangifteformulier dat toegankelijk is op je account in de rubriek "Mijn reservaties" en vervolgens "Details van de reservatie".

Voor kleine schadevergoedingen bij lichte schade, te veel gereden kilometers, niet uitgevoerde schoonmaak (indien de schoonmaakkosten niet zijn inbegrepen in de huurprijs) of ontbrekende brandstof, verdient het de voorkeur, voor zover mogelijk, ineens te betalen bij de terugkeer.

 

Wanneer de waarborg door Yescapa wordt beheerd en er geen onderlinge overeenkomst is getroffen, moet de schade of contractbreuk binnen 24 uur na teruggave van de huur doorgegeven worden aan Yescapa.