Helpcentrum - Eigenaar

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Wat gebeurt er bij een ongeval of pech?

Wat er ook gebeurt bij het terugbrengen van de huur, het is belangrijk dat je de waarborg bijhoudt die de huurder heeft gegeven. Yescapa zal je laten weten wanneer je het kunt teruggeven.


Bij een ongeval:

Indien de schade door een derde wordt veroorzaakt, moet de huurder een aanrijdingsformulier invullen met vermelding van de omstandigheden en de schade van het incident.

Indien het ongeval zonder een andere partij gebeurt (zonder een geïdentificeerde derde, tegen een vast object), zal de huurder ons een gedetailleerd ongevallenrapport moeten sturen.

Indien de huurder in staat was de huur voort te zetten, vul dan bij het terugbrengen van het voertuig het innameformulier in met vermelding van alle geconstateerde schade en bewaar de waarborg.


Afhankelijk van het dossier zullen we aangeven welke procedure moet worden gevolgd.

Meld het incident vervolgens via dit formulier. Zo kunnen we je dossier opmaken en opvolgen. 



In geval van pech of immobilisatie van het voertuig:


Raadpleeg de informatie die op het verzekeringsattest staat vermeld en die je op je account kan terugvinden in de rubriek "Mijn reservaties" en vervolgens "Details van de reservatie".


De huurder zal contact moeten opnemen met de pechbijstand waarvan de gegevens vermeld staan op het verzekeringsattest dat hem per e-mail werd toegestuurd vóór zijn vertrek. De bijstand zal de huurder vertellen hoe men verder moet gaan en er zal een follow-up worden gedaan om je op de hoogte te houden van de situatie.


Indien één of meerdere incidenten verband houden met de immobilisatie van het voertuig, dien je dit formulier in te vullen.

We zullen je op de hoogte houden van alle ontwikkelingen in je dossier. Raadpleeg het artikel "Wat te doen in geval van schade aan mijn voertuig" voor verdere informatie.