MAIF Assistance

Pechbijstand verhuur mobilhomes en campervans

Een probleem oderweg: wij zijn er om je te helpen!

We kiezen niet voor een ongeval, pech of gezondheidsprobleem.

MAIF Assistance helpt je hierbij zodat je er niet alleen voor staat bij een incident:

  • Reishulp voor jou en de passagiers;
  • Bijstand voor het voertuig bij immobilisatie;

De diensten van MAIF Assistance worden 2424u, 7/7 dagen verleend door een gespecialiseerde afdeling van Inter Mutuelles Assistance, expert op dit gebied en elk jaar meer dan 1.500.000 pechgevallen behandelt.

Pechbijstand voertuig

In alle omstandigheden zal MAIF Assistance je begeleiden om je een vlotte reis te garanderen. Bij Yescapa bevat elke verhuur van een Frans ingeschreven voertuig een MAIF all-risk-verzekering, inclusief pechbijstand. MAIF Assistance is via een simpele oproep beschikbaar en staat je bij in geval van pech, lekke band, brand, diefstal of verlies van de sleutels van de mobilhome.

Waar en wanneer kan ik gebruik maken van de diensten van MAIF Assistance?

MAIF Assistance komt 24/24, 7/7 tussen wanneer het voertuig gehuurd is, waar dan ook in Frankrijk en in het buitenland (in Europese landen en landen rond de Middellandse Zee, behalve Libië). Je profiteert van bijstand zonder kilometerfranchise.

De voornaamste garanties van MAIF Assistance

In geval van pech of immobilisatie van het voertuig in Frankrijk of in het buitenland, zal MAIF Assistance instaan voor:

  • De herstelling van de mobilhome ter plaatse of het slepen naar de dichtstbijzijnde bevoegde garage;

In geval van immobilisatie van de camper in Frankrijk of in het buitenland, neemt MAIF Assistance de volgende kosten op zich:

  • Ter plaatse wachten indien de herstelling minder dan of gelijk aan 5 dagen is met betaling van verblijfs- en maaltijdkosten. De mogelijkheid om een voertuig van categorie B (auto) te huren voor praktische reizen;
  • Repatriëring van de inzittenden:
    • Indien de herstelling langer duurt dan 5 dagen;
    • Indien de herstelling niet kan gebeuren voor het einde van de gehuurde periode;
  • De repatriëring van de bagage naar de woonplaats van de begunstigden indien de motorhome gedurende meer dan 7 dagen geïmmobiliseerd is;
  • De verplaatsing van de eigenaar (of een andere bestuurder) naar de garage om het herstelde voertuig op te halen in in functie van een repatriëring.

In geval van immobilisatie van je voertuig in het buitenland organiseert MAIF Assistance:

  • De verzending van reserveonderdelen die in het buitenland niet beschikbaar zijn en die noodzakelijk zijn voor de reparatie van de camper gegarandeerd;
  • De repatriëring van de camper indien deze in het bezochte land als onherstelbaar wordt beschouwd;
  • De stalling van de camper op een geschikte en veilige plaats, bijvoorbeeld in afwachting van repatriëring;
  • Slopen in het buitenland als het voertuig onherstelbaar wordt geacht.

Voor zieken of gewonden in Frankrijk of in het buitenland organiseert MAIF Assistance:

  • Medische repatriëring indien nodig;
  • Als de begunstigde niet kan worden vervoerd, ter plaatse wachten op een begeleider wanneer de immobilisatie minder dan 7 dagen duurt. Indien nodig betaalt MAIF bijstand voor de heen- en terugreis van een familielid;
  • Medische kosten en ziekenhuisopname in het buitenland (bovenop de uitkeringen van de sociale zekerheid, tot een maximum van 80.000 euro);
  • Het zoeken en verzenden van geneesmiddelen en prothesen die essentieel zijn voor de gezondheid van de patiënt;
  • Reddingskosten in de bergen, bij een ongeval dat verband houdt met de beoefening van een glijsport in het erkende skigebied, met uitzondering van sportwedstrijden.

In geval van overlijden dekt MAIF Assistance:

  • Het transport van het stoffelijk overschot naar de plaats van de begrafenis;
  • Vervroegde terugkeer in geval van overlijden van een echtgenoot, bloedverwant in opgaande of in neergaande lijn.

Dankzij deze diensten, kan je gerust vertrekken!