IMA Ibérica begeleidt je in alle omstandigheden tijdens je reis. Alle voertuigen die in spanje zijn geregistreerd en door onze partner Lagun Aro verzekerd zijn, zijn voorzien van hulp- en pechservice. IMA Ibérica is met één telefoontje bereikbaar om je te helpen in geval van pech, lekke band, brand, diefstal of diefstal/verlies van sleutels van het voertuig.
De voornaamste garanties van IMA Ibérica
In geval van pech of immobilisatie van het voertuig in Europa, zorgt IMA Ibérica voor:
-
Het slepen van het voertuig indien de reparatie niet ter plaatse kon worden uitgevoerd. IMA organiseert en betaalt het vervoer van het voertuig naar de dichtstbijzijnde garage of de garage gekozen door de eigenaar van het voertuig, op voorwaarde dat die zich op een maximale afstand bevindt die overeenkomt met de afstand tussen de woning van de eigenaar en de plaats waar het voertuig geïmmobiliseerd is.
In geval van immobilisatie van het voertuig langer dan 48 uur, organiseert en neemt IMA de kosten van het vervoer van de inzittenden naar de woonplaats van de eigenaar met het meest gepaste transportmiddel. Deze garantie is onmiddellijk van toepassing in geval van een noodzakelijke en onmiddellijke terugkeer. Indien nodig neemt IMA het vervoer van de passagiers naar hun eindbestemming voor haar rekening, indien het bedrag van het vervoer niet hoger is dan dat van de repatriëring naar de woonplaats van de eigenaar, ongeacht de toegekende garanties.
De repatriëring van de inzittenden in geval van diefstal of immobilisatie van het voertuig kan niet worden gecombineerd met het vervoer van de inzittenden naar hun eindbestemming.
-
Wanneer het voertuig geïmmobiliseerd is en naar de dichtstbijzijnde garage gesleept is, betaalt IMA de verblijfskosten tot 60 euro per persoon per nacht (overnachting en ontbijt) voor een maximum van 5 nachten.
De kosten van overnachting in geval van immobilisatie van het voertuig kunnen niet worden gecumuleerd met de repatriëring van de inzittenden naar de woning van de eigenaar.
In geval van verwonding of ziekte in Europa, organiseert IMA Ibérica:
-
Repatriëring naar huis. Indien mogelijk mag een familielid de zieke of gewonde tijdens de repatriëring vergezellen;
-
Hotelkosten in geval van verlengd verblijf door medische redenen. IMA dekt hotelkamer- en ontbijtkosten tot maximaal €60 per nacht en voor een maximumduur van 10 dagen;
-
De aanwezigheid van een familielid. Wanneer de ziekenhuisopname langer dan 5 dagen duurt, zal IMA een gezinslid van en naar het ziekenhuis voldoende vervoer verschaffen. IMA dekt de verblijfskosten van het gezinslid in een hotel tot €60 per nacht en voor maximaal 10 dagen;
-
Vergoeding van medische kosten in het buitenland. Bovenop de door de sociale zekerheid aangeboden diensten tot €6500 per schadegeval;
-
Opsturen van medicatie en brillen.
In geval van overlijden, organiseert IMA Ibérica:
-
Het vervoer van het stoffelijk overschot naar de plaats van begrafenis;
-
Vervroegde terugkeer in geval van overlijden van een familielid in Spanje, echtgenoot, bloedverwant in opgaande of neergaande lijn in de eerste graad van de verzekerde.
Waar en wanneer kan ik gebruik maken van de diensten van IMA Ibérica?
IMA Ibérica is 24/24 uur, 7/7 dagen bereikbaar en komt tussen bij pech en ongeval tijdens de huurperiode, in Spanje en andere Europese landen. Je profiteert van pechbijstand zonder kilometerfranchise.
Dankzij deze diensten kan je gerust vertrekken!